søndag den 31. juli 2011

Tourrettes sur loup

Byen er fra middelalderen og bygget direkte på klippen, gaderne er meget smalle og hyggelige - de mindede mig om Diagonalstræde i Harry Potter 2, bare lysere og mindre uhyggelige! Byen er fyldt med kunsthåndværkere fra hele verden, jeg har en masse forskellige ting fra en af butikkerne der sælger ting i oliventræ. Min familie har altid oliventræ-ting med hjem til mig, når de har været i min onkel og tantes hus (jeg laver et indlæg på et tidspunkt kun med alle de her træting, de er ret flotte med også specielle).
Derudover er den kendt som viol-byen, hvert år i marts er der blomsterfestival - derfor har næsten hver en butik et bud på noget med viol eller andre blomster. Jeg stødte på violbrændevin, viololie til madlavning og en isbar der serverede is med blomstersmag. Jeg fik en is med rose-is og gulerod/appelsin/citron-is, mine forældre fik viol-is og min lillebror fik en viol-milkshake. Blomster isen var meget parfumeret - men god, jeg var dog helt vild med gulerod/appelsin/citron-isen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)