mandag den 13. december 2010

Så fik jeg endelig et spark bag i!

Og derfor er jeg tilbage med fornyet kraft!

Det første jeg vil dele med jer er en lækker opskrift på rødbede salat. Det er vinter og alle fødevarer butikker har massere af rodfrugter på hylderne, i hvert fald alle dem jeg har handlet i gennem de sidste par måneder. Jeg har aldrig været så glad for rå rødbede før jeg prøvede denne salat.

Salaten er ganske enkel:
1 revet rødbede
1 revet æble
1 lille håndfuld ristede solsikkekerner (rist gerne i ovnen på lav varme, max 160 grader, så beholder kernerne deres gode fedtindhold og de brænder ikke på).
1 spsk god olie, jeg bruger økologisk koldpresset rapsolie til salat i øjeblikket.
1 spsk eddike, jeg brugte æblecider eddike fra urtekram.

Det hele blandes og anrettes lækkert.

Jeg spiste ovnstegt oksetyndsteg til salaten, jeg syntes det passede rigtig godt sammen...mums.

Velbekommen og god aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)