søndag den 7. august 2011

Frugtsalat med mandelcreme.

Når vi har gæster til aftenkaffe, nyder jeg at glæder mine gæster med en dejlig lun hjemmebagt kage. Desværre er jeg ikke så stærk til kager selv - pga mine allergier overfor gluten og laktose, ellers have jeg helt sikkert spist det meste selv! I stedet for kage lavede jeg en frugtsalat med mandelcreme. Da jeg var i London i påsken købte jeg denne bog, Ani's Raw Food desserts, jeg er ikke fanatisk på nogen måde - men ser blot raw food som en måde at spise sundt og varieret på.


 Imens jeg bladrede rundt efter lidt inspiration, fangede denne opskrift min opmærksomhed.
1 kop mandler
1 kop vand
2 spsk agave sirup, jeg brugte økologisk blomsterhonning
1 spsk vanilie essens eller korn fra en vaniliestang, jeg blendede en halv øko stang og en halv skald uden korn - når det er øko bruger jeg det hele :-)

Det hele blendes i ca. 30 sekunder, eller til den rette konsistens er opnået.

Lav en frugtsalat med hvad du nu lige har og anret med mandelcreme. Jeg syntes cremen var bedre efter en dag i køleskab.
Velbekommen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)