søndag den 21. november 2010

Fredags hygge

Der var dømt hygge med manden i fredags, efter Mortens aften havde han snakket, næsten uafbrudt om den sovs jeg havde lavet til anden. Jeg må også indrømme at jeg havde tænkt en hel del, på den hjemmelavet rødkål jeg fik krearet, derfor stod den igen på and:-)
Rødkålen er lavet i ovnen og består af: rødkål, løg, æbler, appelsin, svesker, salt, peber, timian(jeg brugte provenes herbs), balsamico og andebouillon.
Al saften fra rødkålen hæles op i en gryde, lad det koge op og bland fløde, mel(eller anden jævning), salt, peber og en smule kulør i. Hvis du fortrækker en lyngfarvet sovs skal du springe kuløren over;-) Min mand elsker sovs og siger at den smager fantastisk!
På billedet ses min potion, til min mands var der også sovs og kartofler.

Til dessert havde vi købt is, jeg elsker is! Desværre for jeg det ikke så tit, jeg er laktose intollerent så jeg spiser hjemmelavet sorbet eller tofuis. I fredags spiste jeg vanilie tofuis med banana, hindbær, kakaopulver(den fra urtekram) og hakkede mandler. Mums det smagte himmelsk:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)