fredag den 6. april 2012

Opskrift - Påske kopkager

Virkelig lækker og frisk kage med masser af citron - MUMS!

Ingredienser:

- 235g hvedemel
- 170g fint sukker, jeg blendede rørsukker til "mel"
- 1 spsk. bagepulver
- 1/8 tsk. salt
- 100g fint hakkede mandler, jeg blendede dem til mel
- skal og saften fra 2 citroner
- mælk
- 2 æg, husk at bruge æg fra en høne med et godt liv.
- 1 spsk. mandelessens
- 100g smør


1. Tænd ovnen på 200 grader, 180 grader ved varmluft. Sæt muffinsforme klar i metalformen.
2. Sigt mel og bagepulver i en stor skål, sammen med sukker, salt, mandler og citronskal.
3. Bland citronsaft med mælk til der er 170g i en skål, sammen med æg og mandelessen. Pisk det sammen med en gaffel.
4. Smelt smøret.
5. Bland de våde ingredienser med de tørre, med en stor ske.
6. Fyld dejen i formene med en ske.

7. Bag dem i 20-25 min., til de er gyldne og svampede.
8. Lad dem afkøle på rist.

Opskriften siger der bliver 10 kopkager - jeg fik 24, der skal nok bruges store muffinsforme!

Jeg pyntede mine med citronglassur(citronsaft, flormelis og gul frugt farve), samt citronskal strimler.
Velbekommen:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)