tirsdag den 3. august 2010

Mine røde Converse

De cool Converse så første gang dagens lys i 1917, det var meningen at de skulle være til basketball spillere, men slog først rigtigt igennem da Chuck Taylor valgte skoen som sin fortrukne. Og så var den også populær udenfor banen.
I dag kan de fås i alle regnbuens farver, i kanvas eller læder, med print eller en foret model til vinter.
Før 1966 kunne man kun få Converse All-Stars i hvide eller sorte, de sorte er stadig mest solgte, men jeg syntes muligheden for at vælge farve gør skoen mere personlig, nu når den pryder gadebilledet i stor stil.
Da jeg var barn havde jeg skoen i blommefarvet, men mit store ønske var en dag at få de røde hi. Dem har jeg i dag og de er blevet mine nye ynglings sko. De har siddet på mine fødder stort set hver dag i 3 måneder, det tog mig ca. 4 måneder at bestemme mig for hvilken farve jeg skulle vælge. Jeg havde besluttet mig for at jeg skulle have dem i navy, men hver gang jeg gik i en butik for at købe dem, var de udsolgt i min størrelse. Til sidst tog min kæreste en beslutning for mig! Han købte et par i røde og et par i sorte, da det var de tog farver jeg var begyndt at overveje nu når navy hele tiden var udsolgt. Det eneste lille problem var bare at jeg kun skulle have et par! Hele weekenden gik jeg rundt i lejligheden med enten de røde eller sorte på, ind i mellem havde jeg en af hver på, for bedre at kunne bedømme hvad der passede bedst til jeans, nederdel eller kjole. Søndag eftermiddag tog jeg enlig en beslutning, og de røde blev ikke pakket ned i æsken igen.

Jeg er blevet så glad for dem at jeg har besluttet mig for at udvide med endnu et par, problemet er så bare hvilken farve de skal være i? Heldigvis skal jeg først have dem til efteråret, så har jeg et par måneder til at beslutte mig i. Men hvis jeg kender mig selv ret, beslutter jeg mig først når jeg står med skoen i hånden.
I morgen skal de røde sko igen pryde mit look, og mon de ikke skal sættes sammen med et par jeans og en t-shirt? Jo det tror jeg :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)