mandag den 2. august 2010

Strik med inspiration.

Til efteråret skal vi gå med strik, hvis man skal følge det vi har set til diverse modeshows.
Den færøske strik due Gudrun & Gudrun, laver de lækreste sweaterser. Den mest kendte sweaters fra deres kollektioner er nok den sweaters Sarah Lund (skuespilleren Sofie Gråbøl) har på i serien Forbrydelsen.
På det tidspunkt hvor serien kørte i fjernsynet, ville jeg have svoret på at I ikke ville se mig i sådan en sweaters igen!
Da jeg var ca. 15 år ønskede jeg mig en islandske sweaters, jeg ville få garnet hvis jeg kunne strikke den på under 48 timer. Det var noget af udfordring, og jeg var da også i tvivl om jeg overhovedet kunne nå det. Men jeg er konkurrencemenneske og tog straks udfordringen op. Jeg skulle strikke den over en weekend, så jeg havde tiden, hvis det altså ikke lige var fordi jeg skulle til fest, og jeg mente ikke at jeg ville være den store hygge spreder, hvis jeg troppede op med 6 Tuborg og mit strikketøj.
Der gik ca. 44 timer fra jeg havde slået den første maske op, til jeg stod med det færdige resultat på foran spejlet. Det kan altså lade sig gøre at strikke en islandske sweaters på under en uge, hvis man altså kan strikke, læse mønstre og har tiden til at fatte pindene.

Jeg må indrømme at jeg kommer til at hoppe med på sweaters vognen dette efterår! Gudrun & Gudrun har de flotteste "Hand Knit Sweaters". Til hverdag ville jeg sætte den sammen med et par leggings eller et par stramme jeans, både lyse eller mørke farver, dertil vil jeg sætte mine elskede Converse, løst hår om en enkel make-up. Til fest vil jeg pifte det op med et par stilletter, en høj pjusket hestehale, røde kinder og en stor ring.

Jeg må bare eje sådan en lækker, varm sweaters til efteråret!

Hvis du ligesom mig holder af uld og smukke mønstre til den kommende sæson, bør du se Gudrun & Gudrun's kollektion. En ekstra bonus er, at de har stik i økologisk uld.

http://www.gudrungudrun.com/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)