mandag den 4. april 2011

Hjemmelavet müsli

I weekenden fik jeg lyst til noget lækkert, helt fra morgenstunden, ikke ligefrem den bedste måde at starte, det der skulle være en sund weekend. Men der er heldigvis sunde løsninger!
Emily laver altid sådan nogle lækre og ikke mindst sunde indlæg. For et stykke tid siden lavede hun et indlæg om Homemade granola, jeg besluttede mig for at den skulle jeg prøve en dag. Lørdag morgen var tiden og lysten der, til at prøve kræfter med en af Emily´s mange opskrifter.

Desværre havde jeg ikke alle ingredienser, men jeg besluttede mig for, at når jeg ikke vidste hvordan den skulle være, kunne min udgave være lige så god.
I stedet for dadler, blev det til abrikoser. Da jeg kun havde 15 gram kokos, var det alt der kom i. Mine skabe og skuffer bød heller ikke på pekannødder eller honning. For at søde den brugte jeg vandet fra nogle udblødte abrikoser, jeg skulle bruge til en anden god opskrift I får en anden dag. Vandet er meget sødt og lidt karamelliseret, så jeg tænkte det nok godt kunne bruges som alternativ til honning.

De afmålte og hakkede ingredienserne og opskiften på iPhone.  

Jeg spiser ikke gluten, derfor byttede jeg havregrynene ud med den glutenfrie udgave fra Sverige og nogle boghvedeflager, de er også fra Sverige.

Det færdige resultat, med smoothie og friske blåbær...Mums :-)

3 kommentarer:

  1. ej, hvor en god idé, at spise smoothie på den måde! Det må jeg prøve ;-)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hej Jonna

    Smoothien er rimelig tyk så den kan spises med ske, uden at det minder for meget om suppe.
    Jeg har været super glad for den her müsli, så jeg må snart til Sverige og hente flere havregryn :-)
    /Camilla

    SvarSlet

Skriv en kommentar :-)