søndag den 10. april 2011

Orkide - Sedireq Japonica

Jeg har ikke særlig mange blomster i min lejlighed, men dem jeg har, er meget specielle - nok mest for mig.
Som så mange andre er jeg håbløs forelsket i orkideer, og en lille smule nørdet på området. Jeg har for ca. 2 ½ år siden købt nogle små ungplanter i et orkide hus i Søholm (en lille bitte landsby mellem Fredensborg og Humlebæk), desværre er stedet lukket nu :-(

I denne uge begyndte den ene at blomstre, men to meget smukke små blomster. Det mest fantastiske ved denne lille orkide er at den dufter, lige nu hvor jeg sidder og skriver kan jeg dufte den. Duften er parfumeret citrus - det er desværre den bedste beskrivelse jeg kan komme med lige nu, jeg er stadig i tvivl om hvad den helt nøjagtigt af.


Det er en Sedireq Japonica orkide

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :-)