onsdag den 27. april 2011

Raw dessert april

Et lille tiltag jeg har taget tilløb til her på bloggen er Raw desserter, jeg elsker desserter! Desværre er det ofte dem man skal undgå, hvis man vil spare på det daglige kcal indtag. Derfor har jeg besluttet mig for, at flere af mine desserter og daglige lækkerier skal bestå af rå mad.

Den første dessert er en is lavet af frosne bananer og vanilie.


Opskriften jeg brugte, billedet er af den mere avancerede udgave med chokoladesovs.

En af mine julegaver var denne Raw Food bog med masser af opskrifter på spændene mad.
Jeg brugte 2 frosne bananer og et drys vaniliepulver fra urtekram. Jeg blendede det til softice med en stavblender, og anrettede det i en skål(fra Ikea) med hakkede mandler og et drys mørk kakao.

Mine bananer var "kun" gule da jeg frøs dem, jeg tror desserten vil være bedre hvis det var meget modne bananer der blev frosset.
Potionen var lige stor nok efter min mening - men ned kom den ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh, det lyder lækkert! Hvor længe skal bananer have fryseren, cirka? :-)

    SvarSlet
  2. Hmm... Godt spørgsmål:-) jeg har stort set altid bananer i fryseren, når de bliver lige brune nok, skræller jeg dem skær dem i mindre stykker, så har jeg altid til smoothies - og nu også banan is:-)
    I opskriften står der, at de skal i fryseren indtil de er helt frosne. Jeg vil gætte på, at hvis man putter dem i fryseren om formiddagen, er de klar til om aften. Men det er som sagt blot et gæt.
    /Camilla

    SvarSlet

Skriv en kommentar :-)